Tuesday, March 16, 2010

' XCELL 2010 & saya '

semoga berjaya dunia dan akhirat...


Alhamdulillah...
br selesai program XCELL 2010 di Masjid Balik Pulau semalam. badan sedikit keletihan, hati dan jiwa terasa semangat melihat adik2 XCELL yg hebat2 bakal menerajui IPT, negara dan dunia nanti...insyaAllah...sy berkesempatan utk membantu program ni, sebab x masuk lab...macam2 pengalaman n pengajaran buat saya semasa di sana...saya kongsikan sedikit...

talkshow
beberapa hari sebelum xcell 2010, saya dapat sms dr seorang akhi, " boleh x enti jd panelist utk slot talkshow di xcell 2010?". saya fikir panjang, x tahu apa nak cakap sebab saya rasa saya bukanlah orang yang sesuai. saya tiada pengalaman, sblm ni hanya pernah beri pengisian bersama akhawat...saya balas sms, " boleh tahu bla?n apa tjuknya?". lepas beberapa mnt, sy dpt tahu tjuknya ' cemerlang dakwah, cemerlang akademik'...masyaAllah...sy x beri jawapan...dengar tajuknya, buat saya rasa x layak...

saya terus tanya pendapat naqibah n shbt2...mrk suruh saya pegi...seusai solat zohor, saya balas msj, "insyaAllah ana jadi panelist"...saya pun buat research sedikit tentang tajuk tu...

Alhamdulillah...dah selesai...moderator talkshow, akh syahid..shbt panelist saya, akh Rashid dan akh Sofie...masyaAllah, saya bersama dengan orang yg hebat2, seorang bakal doktor perubatan dan seorang lagi seorang peguam...terasa kerdil di depan tu...saya berdoa n yakinkan diri dan cabar diri saya utk melawan ketakutan utk bercakap di depan adik2 XCELL yg mmg excellent semuanya...berkongsi sedikit ilmu yang ada...terima kasih kpd moderator n sahabat panelist yg hebat2 kerana banyak membantu...
pengajaran
saya realize, banyak yang harus saya belajar...saya kena tingkatkan lagi pembacaan saya, kena baiki lagi skill utk berkomunikasi dengan baik dan banyak la lagi yg kena belajar...bagus utk diri saya dan pengalaman pertama utk diteruskan..insyaAllah...

harapan menggunung
2 hari bersama adik2 XCELL buat saya gembira...melihat adik2 ini telah menerima tarbiyyah sejak kecil dan semuanya berjiwa besar...harapan saya, adik2 ini terus thabat dan berjaya dunia n akhirat...ukhuwah yang terbina sangat bermakna...moga berjumpa lagi adik2 ku sayang...

1 comment:

suhana_nur said...

slm,

subhanallah!!! pengalaman yg mantop!