Sunday, January 17, 2010

- Perkongsian: Gembira -


Post kali ni, saya nk kongsikan kegembiraan saya...Terima Kasih Allah atas segala pemberian Mu...

13 januari...
hari lahir adik saya...Selamat Hr lahir ani...

14 Januari..
saya kuatkan azam dan luruskan niat saya utk pergi ke Balik Pulau, bertemu adik2 usrah yang disayangi kerana Allah...masyaAllah...indah sungguh ukhuwwah kerana Mu...tekad saya utk berjaulah, menaiki bas ke Balik Pulau...saya bermusafir bersorangan, ia tidak baik bg muslimah...terpaksa pergi sorang diri, sbb sahabat yang lain ada tugasan masing2...pohon doa pd Allah agar perjalanan selamat...dalam perjalanan sempat bertafakur melihat segala keajaiban makhluk ciptaan Allah 'Azza wa jalla...Subhanallah...sempat jg teringat kenangan berjaulah bersama ayu, k.mas, k.sob, yah, k mimi , k ani n nawwar...sedih plak...msg2 berjauhan...

mcm2 yang terjadi masa dalam bas, polis serbu masuk dalam bas..polis tu tangkap warga asing yang ada dalam bas, mgkin xda permit...terkejut jg masa tu...sempat jg berbual dengan sorang pelancong asing dr Rusia...dia begitu teruja dengan Malaysia...dan sangat suka dengan makanan kita...

bertolak jam 3.30 ptg, smpai di balik pulau jam 4 ptg...Alhamdulillah...jln x jem, jd perjalanan x ambil masa yang lama...singgah dulu rumah tok...ziarah tok n tok wan...tengok tok n tok wan gembira, buat hati saya turut gembira...

selepas tu saya, menaiki teksi utk ke rumah adik2 usrah...km berbuka puasa berjemaah, solat berjemaah dan ber usrah...masyaAllah...badan yang penat n letih ni jadi kuat n bersemangat bila dpt jumpa n tgok wajah2 adik2 usrah saya...

mereka suruh saya bermalam di rumah mereka, tp saya ambil keputusan utk balik...sbb pertama saya dah berjanji dgn tok dan yang ke 2 saya nak adik2 gunakan masa mereka utk study...jd lpas usrah, sy blk ke rumah tok...

15 Januari...
saya balik ke Bkt Jambul utk usrah saya bersama sahabat2... :)

Astaghfirullah...subhanallah...alhamdulillah..Allahu akbar...

Ya Allah, gembiranya saya...terima kasih Ya Allah...

p/s: gmbr2 perjalanan saya dan detik2 bersama adik2 xdpt di upload, sbb da mslh teknikal...sedih x dpt dikongsi... :(

2 comments:

iilmi_nur said...

Alhamdulillahthumma alhamdulillah..
sahabat, ana pun tumpang gembira kalau enti gembira.. ^_^

tambah gembira bila gembira itu sumbernya dari Allah, sebab ada je orang yang gembira kat dunia ni tapi atas keperitan dan kesusahan orang lain.. kan kan..

rindu kat enti c'ah.. -_- huhu. really hope dapat jumpa nanti..insyaAllah..^_-

FAREHAH ZAINAL said...

rindu kt nti gak...ayu...ya sodiqoti...insyaAllah..mg bertemu nnt... :)