Thursday, June 7, 2012

WAR in our HEART !

Yakinlah...pasti hatimu menjadi tenang...


Assalamualaikum...

In the name of Allah the Most Gracious and the Most Merciful

Just would like to share this...

Ada sorang akhawat ni beri tazkirah and i love her words which is from a book, "Dimana DIA di Hatiku?" by Pahrol Mohd Juoi. I have that book, tp baru sempat membaca awal2 ja...banyak buku di rak buku saya sedang menunggu giliran utk dibaca, tuannya selalu berusaha utk membaca, tp selalunya satu demi satu buku dibaca tp x habis. pilihan utk dibaca mengikut semangat, keperluan dan citarasa saat itu. Moga Allah memberi kekuatan dan keberkatan masa utk saya membaca dgn baik. insyaAllah. 

ok terus kepada ayat yg menusuk qalbu saya, dari seorang penulis yg saya hormati dan kagumi...sahabat saya share satu part dari buku beliau, "Perang di dalam hati"... Sedar x sedar setiap hari diri kita berperang dgn pelbagai perkara kan?

Peranggan yang saya suka dlm part tu,

Peristiwa demi peristiwa sedang berlaku dalam hidup ini.
Ujian menjadi titian kepada kesuburan jiwa. 
Masalah menjadi anak tangga menuju kehalusan rasa. 
Fitnah adalah baja menyubur pohon iman."

kita akan terus diuji.

Demi kesuburan pokok, daun yg kering mesti gugur, ranting yg reput pasti jatuh.
Mujahid yg lemah akan kecundang. Saringan dan tapisan terus terjadi. 
Yang kalah mundur sebentar, bina semula kekuatan. 
Yang menang terus maju, akan ada lagi cabaran.

Subhanallah...sangatlah osem!!!

memang sungguhlah yg hidup kita ni satu perjalanan yg unik..yg dilimpahi perasaan yg pelbagai..kadang sedih...sekejap lg gembira..sebab kita ni manusia...dan tak mampu langsung manusia nak tafsirkan takdir yg terjadi. Maha Besar, Maha Teliti. Allah telah susun dgn sebaik2nya. Yakinlah, ada yg tersirat bg setiap sesuatu. 

Ni ayat yg saya suka jgk..

"ALLAH lebih kenal siapa kita daripada kita mengenal diri kita sendiri." Sangat cool kan?
MasyaAllah...

just wonder, kita ni, manusia, selalu x ikut perintah Allah, ada ja nak merungut n beri alasan. bila fikir semula, Allah yg cipta kita, DIA lebih hebat dan kenal dan Maha Tahu apa yg terbaik utk kita. tp kita still nak memandai-mandai...hee...
Astaghfirullah...

Yakinlah...pasti hatimu menjadi tenang... :)

p/s: pesanan buat diri dan semua





No comments: