Tuesday, June 19, 2012

KITA ENJOY !



kita enjoy!!!

Assalamualaikum semua... (semua??perasan ramai)

Semalam saya bersembang dengan seorang akhawat yg saya kagumi semangatnya. sangat kuat, tabah dan jelas matlamatnya...subhanallah...doa saya tatkala diamkan diri, moga saya boleh menjadi seperti beliau.

Kami sama2 melanjutkan pelajaran di peringkat MSc, saya di school lain dan dia di school lain. Kami mula berkenalan di bumi yg sama, di tanah pulau ini. Sangat manis bila kami berkenalan di jalan dakwah dan tarbiyah...subhanallah...Osem!

kami bercerita tentang environment labwork kami...akhawat ni punyai kawan2 yg rajin di lab, begitu juga saya...

teringat malam tu, kami balik dari program, dia ajak saya teman utk ke lab sebentar...saya pun ikut saja. kami selesai program around 11 mlm, masih ada kwnnya di lab...kata akhawat ni, rakannya sangat rajin, hingga boleh siapkan MSc dalam masa yg cepat.

setelah itu, saya pun membuka cerita, kawan2 saya di lab kebanyakannya berbangsa lain dan beragama lain. mereka juga rajin dan bersungguh2 buat keja dan belaja..saya kagum dgn mereka...saya banyak belajar dengan melihat mereka...

saya ckp pd akhawat ni, " kadang2 perlu jg ikut contoh mcm diorang, rajin n sungguh2..."

akhawat tersayang jawab, " bg akak kan, mmg pun kita kena rajin n bersungguh2, kita kan da'ie...tp dorang berpenat lelah di lab sampai ke malam, kita x dpt la mcm tu, kdg2 boleh la...tp kita ada KERJA LAGI BEST dr diorang...I'M PROUD DOING IT & ENJOY DOING IT"...enjoy buat dakwah!...

dalam hati saya, " MasyaAllah"...

OSEM BUKAN???

teingat ayat Allah, 

" Kamu adalah sebaik-baik umat yg dikeluarkan utk manusia, (sifat kamu) kamu menyuruh dgn ma'ruf dan melarang dari yg mungkar." Al Imran, 3: 110)

So, be proud, kita yg TERBAIK...berusahalah utk jd yg TERBAIK...

" Maka serulah kepada TuhanMu. Sesungguhnya engkau berada di atas petunjuk yang lurus. " (Al Hajj, 22: 67)

Jalan yg lurus yang selalu kita lafazkan dalam al fatihah di setiap rakaat solat kita..jadi berbahagialah... :)

setakat ni dulu...

p/s: senyum pd ukhti ni... :)





No comments: